Wycieczka Warmia i Mazury

Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 63 in /home/server648396/ftp/migracja/ftp.stanislaum.pl/wp-content/plugins/nextgen-gallery/products/photocrati_nextgen/modules/nextgen_basic_tagcloud/package.module.nextgen_basic_tagcloud.php on line 182

W dniach 6-8 czerwca 2022 r. uczniowie liceum uczestniczyli w wycieczce szkolnej na Warmię i Mazury.Pierwszego dnia zwiedzaliśmy z przewodnikiem Olsztyn, m.in.  Stare Miasto, Bazylikę Konkatedralną Św. Jakuba Apostoła. Następnie udaliśmy się do Obserwatorium Astronomicznego, gdzie mieliśmy możliwość poznać tajniki astronomii i spojrzeć w niebo przez teleskop. Dopełnieniem tej tematyki był seans w Planetarium.

Drugiego dnia po śniadaniu ruszyliśmy na spływ kajakowy po malowniczej rzece Krutyni. Większość uczestników naszej wycieczki pierwszy raz miała możliwość doświadczyć takiej przygody. Wywołało to wiele radości i emocji. Po spływie udaliśmy się do Gierłoży. Zwiedzaliśmy z przewodnikiem Wilczy Szaniec – porośnięte lasem ruiny kwatery głównej Adolfa Hitlera. Dzień pełen wrażeń zakończyliśmy wizytą w Sanktuarium w Świętej Lipce, gdzie wysłuchaliśmy kilku utworów zagranych na unikatowych organach.
Trzeciego dnia  dnia udaliśmy się na zwiedzanie Pól Bitwy pod Grunwaldem.
Dzięki przewodnikowi przenieśliśmy się do czasów najsłynniejszej bitwy polsko-krzyżackiej.
Ostatnim punktem naszej wycieczki była wizyta na Zamku w Nidzicy. Zwiedziliśmy z przewodnikiem tę potężną warownię od wieków majestatycznie panującą nad miastem.
Pełni wrażeń i planów na następną wycieczkę wróciliśmy do Płocka.

Wycieczka została dofinansowana w ramach Przedsięwzięcia Ministra Edukacji i Nauki pn. „Poznaj Polskę”.